måndag 12 mars 2012

28, friends fur-ever


Förklaring.
Varför vill jag då träffa Cesar Millan?
Jag började följa hans serie "The Dog Whisperer" för flera år sedan. Det blev rutin att på måndagar titta på serien och ta en kopp te.
Han fascinerar mig, hans totala kontroll över sitt kroppsspråk och hur han utstrålar dominans utan att använda våld.
När Cesar Millan arbetar med hundar utstålar han "calm-assertive energy" dvs en lugn och behärskad energi. Han brukar ofta prata om hur viktigt det är att förstå att en hund är ett djur, inte en människa. Visst, hunden har domesticerats så pass att de kan läsa av oss och vi dem. Deras ansiktsmimik har till och med börjat likna vår. Men en hund är en hund. Det är farligt att förmänskliga djur. Vi som har djur har tagit ansvar för att dessa djur, och måste se till att deras naturliga beteende och behov blir tillfredsställda.
Amen to that, liksom.

Jag vill träffa Cesar och prata med honom om hundar, domesticering och energier. Se hur han arbetar med djur "live" och säkert få mig en livsläxa.








If your a dog and your owner suggests that you wear a sweater....
suggest thar he wear a tail
Fran Lebowitz


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar