onsdag 4 januari 2012

Serenity is not freedom from the storm, but peace amid the storm

Ibland har jag tur. Ibland åker nämligen mina föräldrar bort när jag är i skåne och jag får vara Åbarpsvakt. Har jag då riktig, riktig tur så blåser det och stormar lite så huset låter och jag kan ha en elden igång hela kvällen utan att huset förvandlas till en bastu.

Igår stormade det på rätt bra och jag var själv. Hunden, som på senare år blivit mer eller mindre döv skällde på huset så fort det skakade till. Det kändes väl precis som när man stänger dörren, antar jag. Vår katthona fick ingen ro i kroppen utan gick och jamade samt gav väggarna väldigt skeptiska blickar. Hennes son däremot sov sig igenom hela natten.

Hästarna då?
Hur lugna som helst. De stod i sin lösdrift hela kvällen. Sov lite, åt lite. Totalt obekymrade över blåsten och oljuden. De är verkligen coola de där djuren. De går ju på lösdrift året runt (jag kommer förklara varför i ett senare inlägg) så de gick ute på nyårsafton också. Dock fick de inte gå i den stora hagen för det var precis där vi skulle skjuta upp raketer.
Det nya året kom och jag skålade med min familj, sen gick jag till hästarna. Afrodite stod med huvudet högt och tittade på fyrverkerierna. Lukas sprang omkring lite och försökte undersöka. Han är ju vansinnigt nyfiken.
De var inte rädda (bara lite när våra raketer smällde en bit bort. Men annars ingenting)
De är coola, mina hästar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar