onsdag 29 februari 2012

31



Jag har (nästan precis) kommit hem ifrån min tredje rektorsträff. Glädjande nog är jag fortfarande "on track". Godkänd i alla uppgifter!! Konstig vore ju egentligen något annat eftersom jag lagt ner halva min själ i uppgifterna. Bristen på tid är ju dock ganska oroväckande, men så far so good.
Rektorsutbildningen betyder mycket för mig. Jag tror det är lika delar en vilja att göra ett bra jobb, tävlingsinstinkt och passion. Jag vill bli bättre, kanske rent av bäst, på det jag gör. Så har det alltid varit. Men utbildningen är också en viktig del i att kunna hjälpa ungdomarna jag jobbar med.
I maj kommer juridiktentan......

Men nu var det träff tre, som ju gick bra. Åkte tåg upp och hamnade i Vännäs, inte Umeå men tur i oturen gjorde att det blev en liten sovmorgon. Dessutom hade jag hela tågkupén för mig själv!


No bird soars too high if he soars with his own wings
Willian Blake





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar