torsdag 27 september 2012

Att stiga i graderna

Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn´t do by the ones you did. So throw off the bowlines, sail away from safe harbor, catch the trade winds in your sails.


Idag har jag fått beröm. Det är ju alltid roligt att få beröm, men ibland är det värt mer än andra tillfällen. Berömmet gällde mitt arbete och därför tänkte jag att vi hoppar fram ett par år, eller rättare sagt bakåt ett och ett halv år.
Det var slutet på december och jag var hemma i skåne. Jag hade precis gått ut på en långpromenad när min chef uppe i norrland ringde. Han undrade om jag ville bli skolledare. I Umeå.
Det är svårt att i efterhand skriva ner känslostormen som följde det samtalet. Jag fortsatte min promenad och det blev mörkt. Jag hittade massor med skäl till att inte göra det och bara ett skäl att göra det.
Med tanke på att jag idag jobbar som skolledare så var det ju det sistnämnda som vann.
Det har inte varit lätt, inte alls. Men det har varit värt det. Jag lär mig fortfarande massor varje dag och jag ångrar verkligen inte att jag valde att stiga i graderna. Jag har idag mitt drömjobb.
Skälet? Utmaningen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar